Monday 27 December 2010

Ulasan Motivasi @ Hello On Two -How to do Resolutions-



Assalamualaikum korg korg aaaaand KORG !!
Pagi nie ade dengar ceramah motivasi kat Hello On Two a.k.a HOT :)
Penceramah die , PERGH mantap gua cakap sama lu derr";})();ButtonMouseDown(this);'>:mGuilty:
aku suke gile ape yg die ckp . and buat mereka mereka and mereka yg tataw
aku nie bercita-cita nak jadi seorg Pakar Psikologi a.k.a Motivat0r";})();ButtonMouseDown(this);'>:mHihi:
Sumpah aku suke gila hal2 berkaitan psikologi nie
kalo korg nak taw , tetiap hari korg kene perbaharui motivasi korg
and salah satu perkara yg aku slalu ckp pada diri aku sendiri untuk terima sesuatu ketentuan Ilahi ialah
:65:" Semua yg berlaku adalah yang TERBAIK untuk berlaku :r:":66:
aku tataw lah kalo korg , but ayat nie sgt sgt efektif untuk aku supaya aku sentiasa redha dengan ketentuan Allah . bagi aku , lets say lah kan aku kene tipu ngan kawan baik aku sendiri
aku akan ingat bhw perkara tue adalah yg terbaik untuk berlaku
hah ?!!:what:
apelah cik dhyra nie mcm tue pulak ? gile kea?
hahaha ... tue lah korg . cube fikir jauh sikit . jgn asyik dok 'accept things literally' taw !
means , kalau bestie aku tak tipu aku , aku tak dek pengalaman !
kalo aku tak dek pengalaman , kehidupan masa depan aku penuh dengan
ketidakmatangan
betul tak ? :pompom:
hahaha .. aku nie kadang2 agak -bak kate kawan2 aku- SASTERA terlebih
so , jgn geli geli bce post2 dhyra okay !
okaylah back to the motivasi things , antara perkara yg aku sempat salin dan ingat


1 - kite kene slalu perbaharui niat dan motivasikan diri tiap2 hari .

2- everyday , kita kena cakap:1: " Nobody's gonna spoil my day ... Not even myself !":1:

3- contoh kite nak jadi pelajar cemerlang , kita kene cakap " I'm smart , I'm good .. i know i'm good and i'm happy with my studying" [tukar pattern kite , bila kita cakap macam nie , otak kita akan terangsang untuk belajar dgn lebih baik becoz kite 'HAPPY' dgn pmbelajaran kite ] same goes contoh kalau nak lose weight , kite kene cakap " I'm healthy , and i know i'm healthy ... and i'm happy with my exersising programme'

3- Saya nak makan SIHAT bukan makan SEDAP

4- I want to give more , i want to share more and i want to:132: FORGIVE :132:more";})();ButtonMouseDown(this);'>

5- kene tulis skrip and tampal kat mana2 tempat yg kita boleh nampak tetiap hari . skrip tue kenelah berdasarkan 5 perkara asas nie
> physically - cth Saya nak makan secara sihat -tambah2 la ape korg nak-
> Mentally - cth. saya nak belajar kerana Allah , bukan bcoz mama suruh or not even because of my examination
> Spiritually - cth Saya nak jadi Hamba Allah yg lebih baik dari semalam
> Relationship - cth - Saya tak nak buat mak marah2 hari nie
> Emotianally - cth. Saya tak kan benarkan org lain spoil mood saya hari nie

6- Always ensure I am the new ME today and am not affected by bad things that happen in the past . I dont blame the past and i FORGIVE the past

7- Apa2 pun yg kite buat , always ask " How can I serve ... rather than What will i receive / Macam mane saya boleh membantu bukan Apa yang saya akan dapat "

8- The world will treat us exactly like how we treat the world


Sebenarnya banyak lagi tapi tak ingat . Dhyra rasa betul2 termotivasi hari nie . thanks to my mama la becoz die yg recommend dhyra supaya dgr ape yg penceramah nie ckp . but dhyra sudaa lupa nama die . Yg pastinye ape yg die ckp mmg FIRST CLASS
very well put and sgt sgt terkesan kat hati dhyra

i think that is all for now ... Babay Blobo , dyra nak make-over kamu pulak ... your static page is a mess and i gotta find a way how to clean the mess . anyway , sesape yg bace post nie , kalau korg tahu macam mane nak buat custom wording colour untuk STATIC PAGE/PAGE ELEMENT SAHAJA , harap2 boleh la email -nadhirahbaharin@gmail.com or comment kat sini yea



:26::26::26::26::26::26::26::26::26::26::26::26::26::26::26::26::26::26::26::26::26:

No comments:

Post a Comment

Your comments here