Monday 7 November 2011

Dari syaitan kepada anak adam


Aku melihatmu kemarin,
saat engkau memulai aktiviti harianmu.
Kau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu
Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan "Bismillah"
sebelum memulakan santapanmu, juga tidak sempat mengerjakan solat Isya' sebelum berangkat ke tempat tidurmu.

Kau benar2 orang yang bersyukur,
Aku menyukainya Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihat mu tidak merubah cara hidupmu.
Hai Bodoh, Kamu millikku.
Ingat, kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama,
dan aku masih belum pernah mencintaimu .
Malah aku masih membencimu,
karana aku benci Allah.
Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendam ku kepada \Allah.
Dia sudah mencampakkan aku dari surga,
dan aku akan tetap mempergunakan mu sepanjang hayatmu untuk membalas dendam ku..
Kau lihat, ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki perancangan untuk mu dihari depan.
Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku,
dan aku akan membuat kehidupan mu seperti di neraka.
Sehingga kita akan bersama berdua dan ini akan menyakiti hati ALLAH
Aku benar-benar berterimakasih padamu
karana aku sudah menunjukkan kepadaNYA siapa yang menjadi perancang dalam hidupmu dalam masa2 yang kita jalani
Kita nonton filem 'lucah' bersama, memaki orang, mencuri, berbohong,munafik,makan sekenyang-kenyangya, bergosip, manghakimi orang, menikam orang dari belakang,
tidak hormat pada orang tua ,Tidak menghargai Masjid, melakukan perkara buruk.
SEMESTINYA kau tak ingin meninggalkan ini begitu saja.
Ayuhlah,
wahai bodoh kita terbakar bersama, selamanya.
Aku masih memiliki perancangan yang hebat untuk kita.
Ini hanya merupakan surat penghargaanku untuk mu.Aku ingin
mengucapkan 'TERIMAKASIH' kerana sudah mengizinkan aku
menggunakan hampir kesemua masa hidupmu.
Kamu memang sangat senang diperbodohkan,
aku mentertawakan mu. Di Saat kau tergoda melakukan dosa kamu aku turut berketawa .Dosa sudah mula menyelubungi hidupmu.
Kamu sudah 20 tahun lebih tua,
dan sekarang aku perlu darah muda.
Jadi, pergi menghasut dan mengajarkan orang-orang muda bagaimana berbuat dosa.
Yang perlu kau lakukan adalah, mabuk, berbohong,berjudi,bergosip, dan hiduplah semegah yang mungkin.
Lakukan semua ini didepan anak-anak dan mereka,dan biarkan anak mereka mengikut apa yg kamu lakukan.
Baiklah, aku persilakan kau bergerak sekarang.Aku akan kembali tak lama lagi untuk menggoda mu lagi.
Jika kau cukup bijak, kau akan lari sembunyi, dan bertaubat atas dosa-dosamu.Dan hidup untuk Allah dengan sisa umur mu yang tinggal sedikit.
Mengingatkan orang bukan tabiatku,
tapi diusiamu sekarang ni yang tetap melakukan dosa,
sepertinya memang agak pelik.
Jangan salah sangka,
aku mas
ih tetap membencimu.
Hanya kau saja harus menjadi orang tolol yang lebih baik dimata ALLAH.
Peringatan : Jika kau benar2 menyayangiku , kau tak akan memberi surat ini kepada sesiapa

No comments:

Post a Comment

Your comments here