Friday 30 December 2011

Perkongsian atas rasa Mahabbah kepada Allah

Dengan Asma Allah yang Maha Pemurah lagi maha Mengasihani

Petang semalam, ana sorting buku-buku yang nak dibawa keasrama minggu depan a.k.a TAHUN DEPAN. (subhanallah cepatnya masa berlalu)... Hari Sabtu lalu pergi ke Jusco beli refference Biology, teringat pula kepada sahibahku Siti Hanani yang mahu meminjamkan buku refference Add Math. Jadi tak perlu ana beli. rezeki dari Ar-Razaq melalui sahibahku. Alhamdulillah. Ana terus text hanani, inginkan confirmation. Kemudian lama juga kami texting gara-gara rindu yang teramat sangat. ( Sayang Hanani kerana Allah <3 ) 

Kemudian ana bertanya, apa perancangan selepas SPM nanti... Kata Hanani tak kisahlah dimana-mana asalkan diTimur Tengah. Katanya lagi mahu ambil Usul Fiqh. Ana terkesima seketika. Lalu ana membalas "Ana nak ke Syria, ambil Usuluddin" Cepat sahaja jemari ini menekan button send. Walhal tak pernah pula berkira-kira tentang perkara ini. "Bolehke , aku ni sains tulen jerr" Tapi bila difikirkan balik, boleh je. Apa salahnya. Dimana ada kemahuan disitu ada jalan. Dan ana yakin Allah akan buka jalan untuk ana dan hanani walaupun aliran yang kami ambil hanyalah sains tulen. Kami hanya ada basic Bahasa Arab sahaja. Itupun BASIC. Tapi, ramai juga insan-insan yang baru menemui hidayahNya, yang baru mengenali Islam diwaktu usia 30-an boleh kesana mempelajari Islam dengan lebih mendalam. 

Dan yang lebih membangkitkan semangatku ialah kisah Azmil Mustapha(Ali Setan)  yang membuktikan agama Allah ini terbuka untuk dipelajari oleh sesiapa sahaja. Yangku pinta doa dari kalian, agar Allah memudahkan kami serta ditunjukkan jalan yang terbaik buat kami. Sahibahku Hanani , sabar ya ... InsyaAllah kita kesana bersama-sama. And next to JANNAH :)

Tetapi, walauapapun yang Allah takdirkan untuk kami, insyaAllah kami redha dan yakin itu yang sebaiknya untuk kami. Andai kata kami kesebuah negara yang islam itu bagi mereka aneh sekali ... Mungkin dakwah kami untuk mereka disana. Kami tidak tahu, Allahlah yang Maha Mengetahui. Alhamdulillah, Allah berikanku seorang sahibah penguat diri, mendekatinya buatku lebih mendekati Yang Maha Esa. Ukhti, semoga ukhuwwah yang dijalinkan ini, ada nilai disisi Allah. Semoga kita tetap terus bersama insan-insan yang dekat dengan Rabb. wal akhirul kalam, uhibbukifillah abadan abada. Nantikanmu di syurga :) 

semoga menjadi inspirasi bagi insan-insan yang didalam dilemma seperti kami 

No comments:

Post a Comment

Your comments here