Monday 19 May 2014

Kupu-kupu pilu

Terbangnya aku dari negeri itu
Membawa jasadku terpisah-pisah ke negeri-negeri lain
Satu juzuk disini, lainnya berserakan di daerah lain
Terbangnya aku dengan darah dan air mata

Bilakah akan pulih sayap kupu-kupu yang luka
Aku mahu kembali kesana menyeka air mata bonda
Aku mahu kembali kesana menyebarkan kehangatan pada yatim yang hilang pelukan ayahanda
Aku mahu jadi kubu yang ditusuk peluru bangsa durjana demi Tuhan dan agama

Wahai bayu bawakan aku khabar dari Ghazzah
Wahai awan sampaikan salam rinduku pada anak Falastin
Wahai burung kicaukan nyanyian doaku pada Al-Quds
Wahai kupu-kupu bahagia, pinjamkan aku sayapmu agar dapat aku kesana

Kerana aku adalah kupu-kupu pilu
Yang terbuang dari bumi sendiri

No comments:

Post a Comment

Your comments here