Friday 31 May 2013

Penantian Berakhir ; INTEC here I come


Alhamdulillah Tsumma Alhamdulillah

Setelah sekian lama menanti, dan banyak sekali doa-doa dipohon oleh sekian ramai insan-insan disekelilingku, jauh mahupun dekat. Allah maqbulkan juga impian saya. Syukran katsir buat mereka yang tidak jemu mengait serangkai doa.

'Nenek tiap kali lepas sembahyang doa kau berdua dengan zati nak pergi luar negara . tiap kali lepas sembahyang nenek tak pernah tinggal' terkesima dan terharu saya dibuatnya. 

Tidak pernah saya sangka dalam diam ada insan-insan yang mendoakan kami. Mendengar luahan ikhlas nenek saya jadi teringat pada Bonda Engku Rahmah Engku Jusoh yang mana rahimnya telah memeluk saya sarat kasih sayang dari hati. Walau ketika itu saya masih belum punya nyawa, sudah ada yang sudi mencintai.

Doa-doa yang dipanjatkan bonda saya yang mulia dipandangan saya menjadikan kami anak-anaknya sentiasa merasa kasih sayang yang cukup. Walaupun Abah sudah kurang lebih 4 tahun pergi. Cintanya tetap hangat disini. Barakah saya kira

Bonda saya kini makin dimamah usia, tetapi keanggunan dari senyuman dan cahaya wajahnya tidak mampu ditandingi mana-mana wanita muda jelita. Kerana disebalik itu semua tersimpan 1001 cerita suka dan duka. Tawa dan air mata. 'If you are feeling you are not strong enough, look at your mother' 

Kemuliaan bonda saya membuatkan saya rasa sangat terpukul dengan pengorbanannya. No matter how i tried to be the best daughter, I will never be. 



Jadi inilah berakhirnya sebuah penantian yang akan disambut dengan banyak lagi penantian. Ringkasnya saya akan membuat A-Level United Kingdom ( ALUK ) di Internation Education Centre ( INTEC ) dan in sya Allah kalau reach pointer dan diizinkan Allah saya bakal terbang, membelah awan, merentasi benua ke United Kingdom.
thanks kpd http://saljuillahi.blogspot.com/2009/07/kenanganku-di-intec-uitm.html for this lovely heart ^_^

University mana? belum pasti. Kami dikehendaki memilih 'top 50 university' mengikut Times Higher Education mengikut subjek. Saya akan mengambil kos Sains.
haha.. almost burst out my stomach reading this

Sains?

Hmmm. Saya pun belum pasti bagaimana 'flow' kursus ini nanti. Dan apakah bidang yang sesuai untuk degree nanti. The best for me, for my dunia and akhirah i hope.

Pesanan Ikhlas Dari SENIOR
Perubahan macam mana tu ? i guess it'll have to wait for me to see 
nasihat 1.0

Nasihat 2.0


see how helpful the seniors are ???
usrah best !





typical classroom ... id name it 'classy'


So what is your 'piece of mind' about these higer education thingy ? do tag me in your posts or kindly email or provide links to them. If you wanted a reply too!

last but not least, here is something that catch my eyes.. and im looking forward to

2 comments:

  1. haha..agak segan disitu sebab ade post akak tentang route bas tu..

    #adik2 jgn asyik BERJIMBA plak since da tau nak naik bas ape kan? :p
    ape pon..selamat datang to INTEC .. be a good student and do your best to excel!

    #jgn lpe AMANAH yg digalas..insyaAllah..

    #u, yourself determine how would your life in INTEC would turned out to :)

    #May Allah bless u and jmpe mase orientasi nnti ye adik2! <3

    ReplyDelete
  2. Salam alayk . Same to me . Dapat intec jgk . Dpt course science jgk . Alhamdulillah . Tp nak tahu la cammana aluk tu ? Kena amek toefl ke sat ke ielts ke mende ..

    ReplyDelete

Your comments here